Doorzoek website
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie
Voor onze opdrachtgever Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) zijn we op zoek naar een Adviseur risicomanagement. Reageren kan tot en met maandag 15 september. Let op! Deze aanvraag is helaas niet geschikt voor zzp. De opdracht valt in schaal 13.
De adviseur risicomanagement EPD verricht werkzaamheden op het gebied van risicomanagement en quality control. De werkzaamheden vinden plaats bij de Directie Informatievoorziening (DI) van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) binnen het Programma EPD vernieuwing. De prioriteit ligt voor de adviseur risicomanagement EPD vernieuwing bij het initiëren en realiseren van een verbeterd risicomanagement, bij het erop toezien dat de op te leveren producten voldoen aan de specificaties (quality control) en het ondersteunen bij de uitvoering van de kwaliteitsaudits. De werkzaamheden van de adviseur risicomanagement worden verricht onder de verantwoordelijkheid van de programmamanager EPD vernieuwing.
Taken adviseur risicomanagement Verantwoordelijk voor:
Het programma EPD vernieuwing DJI is een meerjarig, groot, complex en ingrijpend (ICT) programma met navenant grote (afbreuk-) risico’s. Dit DJI programma leidt tot werving, realisatie en implementatie van een integraal zorginformatiesysteem inclusief de bijbehorende bedrijfsprocessen, kaders en sturing. In 2024 heeft het Adviescollege ICT toetsing advies uitgebracht. Een van de vier aanbestedingen heeft niet tot gunning geleid, wat heeft gemaakt dat DJI de aanpak heeft heroverwogen. Eind Q1 2025 heeft besluitvorming plaatsgevonden waarbij besloten is twee concurrentie gerichte dialogen te gaan uitvoeren ten einde een EPD GGZ en een EPD HIS te verwerven. Daarnaast heeft DJI inmiddels een nieuw medicatiesysteem aangeschaft en is een integratieplatform aangeschaft teneinde de verschillende ICT systemen goed met elkaar en met de verblijfssystemen te verbinden. Naast een programmateam bestaat het programma uit 4 projecten met expert teams met (zorg-) inhoudelijke kennis en ervaring.
De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top; 2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA) De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IVondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD) De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
4. Project Management en Implementatie (PMI) De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.
Stuur ons dan uiterlijk 15 september 2025, voor 15.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Wil jij meer weten over deze opdracht?
Max kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer!
Bel, mail of app Max. Zo geregeld.
Accountmanager West-Nederland