Doorzoek website
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie

IVOM is begin 2022 opgericht als zelfstandig OM-onderdeel en versterkt, vernieuwt en professionaliseert de dienstverlening op het gebied van informatievoorziening (IV) binnen het OM en met ketenpartners zoals de Rechtspraak en de Politie. Dit doet zij aan de hand van drie strategische pijlers: continuïteit, professionalisering en vernieuwing. IVOM staat de komende jaren voor grote uitdagingen ten aanzien van de informatievoorziening (IV) met betrekking tot toekomstbestendige IT.
Dit houdt onder andere in, het blijven verbeteren en vernieuwen van het IT-landschap. IVOM zal dan ook in en rond de informatievoorziening nog voor langere tijd te maken hebben met een hybride situatie, waar nieuwe en huidige technologie in combinatie gebruikt moeten worden. Om in dit krachtenveld op termijn de transitie te kunnen realiseren naar een goed functionerende, moderne informatievoorziening, is goede sturing en het voeren van regie essentieel.
IVOM (Informatievoorziening Openbaar Ministerie) is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, beheren en doorontwikkelen van informatievoorzieningen die essentieel zijn voor het werk van het OM. De directie IVOM is eindverantwoordelijk voor specifieke deelgebieden binnen het speelveld van IV en de sturing hierop. Als organisatie staan we voor grote uitdagingen op het gebied van digitalisering, security, innovatie en organisatieontwikkeling.
Als Kwartiermaker Beheer geef je leiding aan twee afdelingen; Afdeling Infrastructuur, Ontwikkeling & Beheer (IOB) en Afdeling Productie. In deze rol ben je enerzijds verantwoordelijk voor het realiseren van schaalbare, adaptieve, toekomstbestendige en efficiënte infrastructuur, kantoorautomatiseringsomgeving en Lifecyclemanagement. Anderzijds ben je verantwoordelijk voor de volledige beheeromgeving en het leveren van generieke IT diensten zoals support, incidentmanagement en functioneel- en technisch applicatiebeheer.
Naast zorgdragen voor een vlekkeloze ondersteuning voor alle klanten van het OM is de opdracht van de kwartiermaker directie Beheer om samen met de kwartiermaker directie Vernieuwing te komen tot een optimale en duurzame werkwijze en samenwerking als het gaat om het doorlopend integreren van nieuw ontwikkelde software en infrastructuur naar directie Beheer. In het bijzonder van een omvangrijk programma (Emma) dat sinds kort een plaats heeft in de staande organisatie. Je werkt op het snijvlak van strategie, uitvoering en samenwerking. Je legt verbinding tussen de verschillende onderdelen van IVOM en draagt bij aan een slagvaardige, toekomstbestendige organisatie.
Na beoordeling van aangeboden CV's worden maximaal 3 kanddaten met de hoogste score voor het interview uitgenodigd
Voor onze opdrachtgever het Openbaar Ministerie zijn wij opzoek naar een Kwartiermaker Beheer. Reageren kan tot uiterlijk dinsdag 18 november 12:00. Let op: opdracht is niet geschikt voor ZZP. Deze opdracht valt in schaal 15.
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan.
Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal ‘bijzondere’ eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche.
Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid.
De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl
Stuur ons dan uiterlijk 18 november 2025, voor 11.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Wil jij meer weten over deze opdracht?
Musa kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer! Bel, mail of app Musa. Zo geregeld.
Recruiter IT West-Nederland