Doorzoek website

Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie

Projectleider Informatievoorziening & IT

Heerenveen
12 Maanden
24 uren
11 augustus 2025
Hybride
Solliciteer

Reageren kan binnen 2 minuten

Over deze opdracht

Wat zijn de belangrijkste taken of projecten? Startfase: vormgeven governance

- Opstellen van een gap-analyse, waaruit diverse verbeterpunten op het gebied van structuur, processen en beleid zijn geïdentificeerd. Om deze punten gericht op te pakken en duurzame verbeteringen te realiseren, is tijdelijke versterking nodig in de vorm van een ervaren externe professional.

- De focus ligt op het aanbrengen van structuur, het verbeteren en implementeren van processen, het opstellen van beleidsdocumenten en het meenemen van collega’s in nieuwe werkwijzen.

- In overleg met opdrachtgever inrichten van een governancestructuur voor het programma basis op orde (kerngroep, project en werkgroepen); 1e fase Autorisatiematrixen - Onderzoeken / analyseren huidige autorisatiematrixen.

- Eventuele risico’s in kaart brengen en mitigerende maatregelen uitvoeren.

- Beleid uitwerken voor het omgaan met vertrouwelijkheden voor alle informatiesystemen en die vertalen naar de autorisatiematrixen van informatiesystemen gemeente Heerenveen.

- Herinrichten en implementeren van autorisatiematrixen naar aanleiding van het vertrouwelijkheden beleid. 2e fase Doorontwikkeling

- Doorontwikkelplan naar volledig geautomatiseerde uitrol IDU-processen, waarbij het HR-systeem leidend is en een applicatie die vervolgens geautomatiseerd de autorisaties uitrolt naar de andere I-systemen.

- Protocollen uitwerken en implementeren, zodat er reguliere uitgebreide kwaliteitscontroles plaatsvinden door functioneel beheerders en key users of de systemen nog adequaat zijn ingericht tegen oneigenlijke toegang. 

Over de organisatie

Wat is de aard van de werkzaamheden? Als projectleider draag je zorg voor het realiseren van een aantal complexe, multidisciplinaire I-projecten. Met jouw kennis en ervaring ben je in staat tot het uitvoeren van een nulmeting, het schrijven van een visie, een plan van aanpak, een projectmandaat, een bestek en andere beleids- en aanbestedingsdocumenten. Je hebt ruime ervaring bij het opstellen van strategische adviezen, functionele (proces) ontwerpen en bij aanbestedingstrajecten kun je keuzes maken op basis van kwaliteit en prijs, in nauwe samenwerking met stakeholders in de organisatie. Na de keuze, realiseer je de implementatie en begeleid je de verandering. Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de juiste budgetten en het overdragen van kennis en beheer aan de staande organisatie. Je rapporteert inhoudelijk aan Directeur Bedrijfsvoering. Het voeren van een professioneel en strategisch gesprek gaat je net zo makkelijk af als het schakelen op de verschillende niveaus.

Functie-eisen

  • De kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in Bedrijfskunde of Informatievoorziening.
  • De kandidaat heeft ruime ervaring met het leiden van complexe projecten die een hoge mate van politieke en maatschappelijke impact hebben.
  • De kandidaat is, op grond van jarenlange (min. 10 jaar) ervaring, bekend met de werkwijze van de (gemeentelijke) overheid. 
  • De kandidaat beschikt over bewezen kennis en ruime ervaring met het inrichten van werkprocessen conform het landelijke DSP (I-navigator), BIO/NIS2 en Privacy en is in staat processen te schetsen van IST naar SOLL, zodat de veranderingen inzichtelijk worden en goed te managen zijn.

Functie-wensen

  • De kandidaat heeft specifieke kennis en ervaring op het gebied van Informatievoorziening, Privacy, Automatisering/ICT, GEO, Functioneel Beheer en Data gedreven werken.
  • De kandidaat heeft diepgaande kennis van Decos en Ibabs.

Functie-competenties

  • Zelfstandig werken - Klant- en resultaatgericht - Plannen en organiseren - Sterk analytisch vermogen - Organisatiesensitiviteit - Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 24 juli 2025, voor 10.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Solliciteer nu

Reageren kan binnen 2 minuten

Ik sta voor je klaar.

Wil jij meer weten over deze opdracht?
Yvonne kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer!
Bel, mail of app Yvonne. Zo geregeld.

Yvonne Ploeg

Accountmanager IT Noord-Nederland