Doorzoek website

Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie

Senior adviseur Informatiebeheer

Zeist
6 Maanden
40 uren
1 september 2025
Hybride
Solliciteer

Reageren kan binnen 2 minuten

Over deze opdracht

Jij zorgt er samen met team informatiemanagement voor dat gemeentelijke digitale informatie zowel op de korte als op de langere termijn toegankelijk blijft, rechtmatig wordt beheerd en juist wordt bewaard. 

Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: vanuit Informatiebeheer bijdragen aan de migraties van vakapplicaties. Hierbij ligt jouw focus op het lopende project bij burgerzaken (plotten van metadata en zaaktypen), het organiseren van de vernietiging in vak applicaties, het adviseren van proceseigenaren hoe conform archiefwet processen in te richten en te werken, het maken van analyses en het vergroten van de bewustwording in de organisatie over Informatiebeheer, waaronder de verplichting van bewaren- en vernietiging en zaakgericht werken. Ook draag je je steentje bij aan het schrijven van beleidsstukken, richtlijnen of procesbeschrijvingen. Je toetst bestaande applicaties aan ons metadataschema gebaseerd op MDTO standaard. Je gaat een rol spelen in het programma “Informatie op de juiste plaats”.

Over de organisatie

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. Ze werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken ze voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen ze op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. De gemeente Zeist zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Team

Informatiemanagement is een opgave die steeds belangrijker wordt voor de gemeente Zeist. Zeker door de komst van de WOO willen ze versterken op dit gebied en zijn ze op zoek naar een “senior” informatiemanagement. Samen met diverse collega’s werk jij aan ons informatiebeheer. In jouw team doe je dit samen met de drie medewerkers informatiemanagement, een kwaliteitsmedewerker en een aanvoerder. Daarnaast werk je samen met onze proces- en informatieanalisten, functioneel beheerders, de archiefinspecteur, projectleiders en de strategisch adviseurs. Je rapporteert aan de aanvoerder informatiemanagement.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiemanagement / documentaire Informatievoorziening;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiemanagement / documentaire informatievoorziening bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare kennis van de Archiefwet en bijbehorende regelgeving (zoals Woo, AVG, WEP of Wmebv);
  • Minimaal 3 jaar ervaring met metadataschema’s, datamigraties en digitale selectie- en vernietigingsprocessen in applicaties (licht dit duidelijk toe in het cv);

Arbeidsvoorwaarden

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 14 juli 2025, voor 10.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Solliciteer nu

Reageren kan binnen 2 minuten

Ik sta voor je klaar.

Wil jij meer weten over deze opdracht?
Max kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer! Bel, mail of app Max. Zo geregeld.

recruiter image

Max Sanglier

Senior Accountmanager West-Nederland