Doorzoek website

Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie

Medewerker servicedesk

Utrecht
6 Maanden
36 uren
3 november 2025
Hybride
Solliciteer

Reageren kan binnen 2 minuten

Over deze opdracht

Voor onze opdrachtgever Reclassering Nederland zijn wij opzoek naar een Medewerker servicedesk. Reageren kan tot uiterlijk dinsdag 30 september 17:00. Let op: opdracht is niet geschikt voor ZZP. Deze opdracht valt in schaal 8.

Hierbij zoeken ze naar een professional, met de intentie om hem/haar na een detacheringsperiode van 6 maanden vast in dienst aan te nemen.

Vanwege capaciteitsuitbreiding en/of vervanging van een interne medewerker zijn wij op zoek naar een ervaren en klantgerichte Servicedesk Medewerker. De externe kracht zal worden ingezet binnen het team Servicedesk en rapporteert aan de Teamleider Servicedesk.

Binnen de afdeling Informatievoorziening & facilitair (I&F) is de Servicedesk het eerste aanspreekpunt voor alle IT-gerelateerde vragen, incidenten en verzoeken van eindgebruikers. De Servicedesk speelt een cruciale rol in het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening en het ondersteunen van collega’s bij het gebruik van digitale middelen.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het aannemen, registreren, analyseren en (waar mogelijk) oplossen van incidenten en serviceverzoeken.
  • Het bieden van ondersteuning op locatie en op afstand (telefonisch, via e-mail of ticketsysteem).
  • Het uitvoeren van standaard changes, zoals gebruikersbeheer (Active Directory, Microsoft 365).
  • Het signaleren van terugkerende problemen en het aandragen van verbetervoorstellen.
  • Het correct en volledig documenteren van uitgevoerde werkzaamheden.

Over de organisatie

Reclassering Nederland is een onafhankelijke organisatie die werkt aan een veiliger samenleving. Samen met justitie, politie, gemeenten en het gevangeniswezen zetten we alles op alles om te voorkomen dat mensen opnieuw de fout in gaan. Dat doen we door aan de slag te gaan met verdachten en veroordeelden en hen aan te sporen hun gedrag te veranderen. Dat gebeurt vanaf hun arrestatie tot het moment dat zij weer op vrije voeten zijn.

Medewerkers van Reclassering Nederland werken volgens uitgekiende methodes en op basis van wetenschappelijke ontwikkelingen. Het reclasseringswerk is het middelpunt van onze taak: bijdragen aan een veiliger samenleving.

Reclassering Nederland heeft vestigingen in vijf regio's, het landelijk kantoor is gevestigd in Utrecht. Zo'n 2000 medewerkers zetten zich dagelijks in voor een veiligere samenleving.

Missie

Reclassering Nederland draagt bij aan de veiligheid van de samenleving door het voorkomen van criminaliteit en het terugdringen van recidive. Dat doen we door risico’s zoveel mogelijk te beheersen en de dader of verdachte te stimuleren zijn of haar gedrag te veranderen.

Visie

Daders zijn verantwoordelijk voor het delict en hun eigen gedrag. Justitiële autoriteiten beslissen over de consequenties. Voor daders die door een handicap of hun psychische gesteldheid niet in staat zijn hun verantwoordelijkheid te nemen, vindt doorgaans toeleiding naar zorg plaats.

Gunstig beïnvloeden van het gedrag van daders is vaak mogelijk. Reclassering Nederland ondersteunt mensen daarbij. Het aanwakkeren van motivatie, maken van verantwoorde keuzes en zelfreflectie maken deel uit van de aanpak. Daarbij houden we rekening met de risico’s voor de samenleving en controleren we waar nodig.

ICT Landschap

De afdeling I\&F is onder meer verantwoordelijk voor de ICT-infrastructuur binnen de organisatie. De afdeling ondersteunt collega’s met betrouwbare oplossingen op basis van de generieke infrastructuur die constant wordt verbeterd. De afdeling beheert ruim 3.200 accounts van de drie Reclasseringsorganisaties (3RO) bestaande uit Reclassering Nederland, Leger des Heils en Verslavingsreclassering GGZ. De afdeling I\&F beheert de volledige ICT-infrastructuur van Reclassering Nederland en van de andere twee reclasseringsorganisaties de Citrix-omgeving.

De afdeling I\&F bestaat uit 50 fte en bestaat naast het management, de Servicedesk en Bureau IRIS, uit vijf beheerteams: Citrix/Windows, Netwerken, Technisch applicatiebeheer, Unix/DBA en Functioneel Beheer Bedrijfsvoering.

Bureau IRIS bestaat uit functioneel beheerders en ontwikkelaars die verantwoordelijk zijn voor het primaire clientvolgsysteem IRIS en de omgeving Portalen van de 3RO.

Functie-eisen

  • ICT Opleiding op Niveau 4 afgerond. ITIL V4
  • Minimaal 2 Microsoft certificering (Microsoft Certified: Azure Fundamentals (AZ-900) MS-900: 
  • Microsoft 365 Fundamentals of MD-102 en MD 100
  • Minimaal 3 jaar ICT servicedesk ervaring

Functie-wensen

Het volgende zijn pré's:

  • Basiskennis van IT-systemen (Windows, Office 365, netwerken, printers, Intune, Citrix)
  • Probleemoplossend vermogen bij technische storingen
  • ITIL-kennis (incident-, probleem- en change-management)
  • Goed kunnen luisteren en doorvragen om problemen scherp te krijgen
  • Duidelijk communiceren met zowel technische als niet-technische gebruikers
  • Klantvriendelijkheid en empathie tonen, ook bij frustraties
  • Rustig blijven onder druk, vooral bij veel meldingen of urgente storingen
  • Prioriteiten kunnen stellen en efficiënt werken
  • Ervaring met ticketingsystemen zoals Topdesk
  • Zorgvuldig registreren van meldingen en acties in het ticketsysteem
  • Oplossingen documenteren voor kennisdeling
  • Windows 10 & 11
  • Topdesk
  • Active Directory
  • Citrix Director
  • Mobile Iron
  • Intune
  • Azure

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 30 september 2025, voor 15.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Solliciteer nu

Reageren kan binnen 2 minuten

Ik sta voor je klaar.

Wil jij meer weten over deze opdracht?
Musa kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer! Bel, mail of app Musa. Zo geregeld.

recruiter image

Musa Cigil

Recruiter IT West-Nederland