Doorzoek website
Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie
Voor onze opdrachtgever DJI zijn we op zoek naar een PMO. De opdracht is in schaal 11. Reageren kan tot en met 7 juli. Let op! Deze aanvraag is helaas niet geschikt voor zzp.
Voor de verdieping Personen en Identiteit (P&I), het Data warehouse Met Informatie Sturen (Metis) en diverse andere projecten, zoeken wij een Senior Programma/Project Management Officer (PMO). Je ondersteunt het team door het uitvoeren van de volgende taken en activiteiten:
- Het voorbereiden van overleggen en stuurgroepen, denk hierbij aan het opstellen van de stuurgroep agenda, monitoren van de besluiten, notuleren en proactief agendapunten en documenten verzamelen ter bespreking.
- Plannen van overleggen, afspraken en reserveren van ruimtes.
- Opstellen van financiële rapportages en ondersteunen van het financiële prognose proces en budgetbewaking.
- Opmaken/ bijhouden van de Programmaplanningen en integrale planningen.
- Het voorbereiden en meelezen van de rapportages en de rapportagetermijnen bewaken. - Uitvoeren van document & quality control.
- Opstellen presentaties i.s.m. Programmamanager.
- Adviseren van de Programmamanager.
- Beheren van het programma archief inclusief procesafspraken over documentatie.
- bijdrage leveren aan het opstellen van nota's.
- Producten tekstueel reviewen en ophalen en verzamelen van review commentaar.
- Opstellen van inkoopopdrachten voor het huren van externe vergaderlocaties en inkoopopdrachten voor JIO, de interne leverancier voor ICT.
Gedurende de looptijd van het contract kan je indien daar ruimte voor is ook ingezet worden op vergelijkbare opdrachten.
De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office
De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA)
De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IVondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD)
De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
4. Project Management en Implementatie (PMI)
De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.
Achtergrond opdracht
Met het Meerjarenprogramma “Gegevens op Orde” legt DJI een stevige basis voor veilige en efficiënte processen, ondersteund door een gestroomlijnde aanpak voor data en samenwerking.
DJI draagt zorg voor eenmalige en juiste vastlegging als basis voor geautoriseerd meervoudig gebruik binnen applicaties en het uitwisselen en combineren van informatie tussen applicaties. Onderdeel hiervan is de combinatie van goed belegd eigenaarschap in de lijn, inzicht in de relevante KPI’s én de sturingsmogelijkheden om gericht data-aspecten te verbeteren. Door diverse projecten in samenhang op te starten wordt gewaarborgd dat de business en technische veranderingen die kernregisters met zich meebrengen in samenhang worden gerealiseerd. Bovendien leveren de resultaten van deze projecten ook een positieve bijdrage aan het kunnen voldoen aan wet- en regelgeving op het terrein van data.
Voor het realiseren van de vastgestelde doelen is het noodzakelijk dat deze samenhang is geborgd.
• Je hebt bij voorkeur werkervaring met programma ondersteuning.
• Je hebt bij voorkeur werkervaring met informatie voorzieningsprojecten.
• Ervaring met FCC (Fortes Change Cloud).
• Het is een pré wanneer de kandidaat IPMA-PMO of IPMA-D gecertificeerd is.
• Het is een pré als de kandidaat werkervaring heeft met Agile werken.
• Het is een pré wanneer de kandidaat P3O gecertificeerd is.
• Goede communicatieve vaardigheden
• Flexibel
• Pro-actief
• Plannen en organiseren
• Nauwkeurig
• Kritisch
Stuur ons dan uiterlijk 07 juli 2025, voor 10.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.
Wil jij meer weten over deze opdracht?
Robin kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer!
Bel, mail of app Robin. Zo geregeld.
Accountmanager West-Nederland