Doorzoek website

Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie

Programmamanager

Den Haag
12 Maanden
36 uren
1 december 2025
Hybride
Solliciteer

Reageren kan binnen 2 minuten

Sluit overmorgen

Over deze opdracht

Voor onze opdrachtgever Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) zijn we op zoek naar een Programmamanager. Reageren kan tot en met donderdag 6 november. Let op! Deze aanvraag is helaas niet geschikt voor zzp. De opdracht valt in schaal 14.

Je bent verantwoordelijk voor het beheersen en succesvol uitvoeren van combinaties van projecten en programma’s binnen de domeinen ‘Zorg’, ‘Generieke ICT diensten’ en ‘Informatiebeveiliging en Privacy (IB&P)’. Je begeleidt en ondersteunt de projectleiders binnen deze domeinen bij het plannen, organiseren en beheersen van projecten en programma’s. Denk hierbij aan het inzichtelijk maken van afhankelijkheden van andere projecten, stakeholdermanagement, het aansturen van meerdere leveranciers, financieel management en borging van de kwaliteit op basis van beschikbare standaarden. Je ondersteunt de opdrachtgever uit de business, tevens voorzitter van de stuurgroep door heldere rapportages, advies en risicomanagement. Je bent onderdeel van het coördinatoren team van de afdeling PMI, samen dragen jullie zorg voor de juiste en efficiente inzet van resources op projecten, de ontwikkeling en professionalisering van de afdeling. Je wordt daarbij ondersteunt door een PMOffice waarin verschillende expertises zijn verenigd.

Achtergrond opdracht

Binnen de afdeling PMI zijn 4 programmamanagers (verdiepingsmanagers) werkzaam die elk een of meerdere domeinen voor zijn/haar rekening neemt. De rol is een combinatie van programma- en verandermanagement, met een sterke focus op IT delivery management. Het betreft een tijdelijke inzet waarbij de nadruk zal liggen op generieke ICT diensten en projecten die bijdragen aan informatiebeveiliging en Privacy, zoals het neerzetten van een Toegansportaal, een IntegratiePlatform voor DJI, doorontwikkeling van de werkplek en Logging en Monitoring. De ideale kandidaat heeft hier eerder al ervaring in opgedaan in soortgelijke rol en expertise.

Over de organisatie

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:

1. CIO-Office De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top; 2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA) De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IVondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;

3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD) De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;

4. Project Management en Implementatie (PMI) De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken. 

Functie-eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van ICT en/of IT en/of informatiekunde
  • Gecertificeerd in projectmanagementmethodieken zoals Prince2 en/of Agile en/of SAFe.
  • Ruime ervaring met het leiden van grote ICT programma’s en projecten bij grote, complexe organisaties.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het aansturen van project en/of programmamanagers.

Functie-wensen

  • Kennis van Rijks- en ketenbrede standaarden op het gebied van ICT.
  • Kennis van het beheer van Rijksfinanciën en de P&C-cyclus.
  • Kennis van inkoop- en aanbestedingsrecht en -regelgeving.
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring in IT management (IT portfolio delivery).
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring met Agile werken in verschillende mate van volwassenheid.
  • Ervaring met Europees aanbesteden van IT oplossingen.

Functie-competenties

Na binnenkomst zullen de C.V.’s door de inhurend manager worden beoordeeld op onderstaande criteria (verdeeld in maximaal aantal punten). De inhurend manager nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een selectiegesprek die voldoen aan de eisen.


De aangeboden kandidaat bezit over de volgende competenties:

  • Aansturen organisatie
  • Bestuurlijke en organisatorische senisitiviteit
  • Netwerken
  • Motiveren teams
  • Plannen en organiseren
  • Resultaatgericht
Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 06 november 2025, voor 16.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Let op:

-

Solliciteer nu

Reageren kan binnen 2 minuten

Ik sta voor je klaar.

Wil jij meer weten over deze opdracht?
Robin kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer!
Bel, mail of app Robin. Zo geregeld.

Robin de Vries

Accountmanager West-Nederland