Doorzoek website

Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie

Projectmanagement Ondersteuner (PMO)

Den Haag
12 Maanden
32 uren
1 april 2025
Hybride
Solliciteer

Reageren kan binnen 2 minuten

Over deze opdracht

Voor onze opdrachtgever Justitie en Veiligheid (J&V) zijn we op zoek naar een Projectmanagement Ondersteuner (PMO). Reageren kan tot en met 19 maart. Let op! Deze aanvraag is helaas niet geschikt voor zzp.

De PMO heeft een duidelijk rol, taak en verantwoording in zowel de vorm als de resultaten. Het gaat hier om het ondersteunen van de Strategisch adviseur als het gehele team bij het opstellen van een planning, waaronder verschillende gesprekscyclus met de verschillende stakeholders, maar ook de planning rondom de (gewenste) resultaten bij de diverse casussen. Zelfstandig, pro-actief, team-speler zijn hierin belangrijke elementen.

Het takenpakket omvat onder andere de volgende werkzaamheden en resultaten:

1. Team begeleiding en versterking

  • Opzetten en instandhouden van het taskforce-projectbureau
  • Zorgdragen voor agendabeheer, planningen, rapportages en andere formats
  • Wegnemen van hindernissen in de soepele projectuitvoer

Doelstelling op te leveren resultaat: werkend projectbureau

2. Diagnose en analyse

  • Samen met casusmanagers uitvoeren van diagnose en analyse van casuïstiek binnen het justitie domein.
  • Samenwerken met specialisten in het betreffende justitie domein om tot een accurate analyse te komen.

Doelstelling op te leveren resultaat: ondersteund bij minimaal 2 Diagnoses met bijbehorende analyse van de casus.

3. Multidisciplinaire samenwerking

  • Samenbrengen van specialisten met uiteenlopende expertise (beleidsdomein, wetgeving, architectuur, technologie).
  • Stimuleren van samenwerking tussen specialisten binnen de context van de taskforce en het CDO Office van JenV.

4. Overkoepelende samenwerking en communicatie

  • Communicatie ondersteunen naar stakeholders (w.o. intern JenV, externe betrokken casus
  • Organisaties en andere gremia zoals het IBDS), bijvoorbeeld met een periodieke nieuwsbrief
  • Waar relevant samenwerken met de CDO Office van JenV en andere relevante partijen.

In deze rol is een achtergrond in de ICT wenselijk.

Over de organisatie

Zowel vanuit het Netwerk Publieke Dienstverleners dat een rijksbrede scope kent, als vanuit het JenV-specifieke domein zijn knelpunten gerapporteerd die hun oorsprong in gegevensdeling lijken te hebben. Een eerste inventarisatie van gevoelde knelpunten bij de verschillende JenV-beleidsdirecties heeft vooral betrekking op het domein van de georganiseerde ondermijnende criminaliteit, maar het is duidelijk dat het een breder gevoeld en urgent probleem is. De oorzaken zijn vaak velerlei: de taakstelling en grondslag, maar ook de verdere interpretatie en kennis van de AVG/Wpg/Wjsg, trage wetgeving, technische uitdagingen, gegevenskwaliteit, semantiek (eenheid van taal), kennisgebrek, gebrek aan urgentie bij beleidsmakers, tegenstrijdige belangen, onduidelijke overkoepelende doelstellingen en organisatie-overstijgende foutcorrecties gegeven de rechtstatelijke verantwoordelijkheden. Oftewel, het gepercipieerde probleem van gegevensdeling is vaak een combinatie van problemen die om een goede analyse en gecoördineerde interventies vragen.

Voor JenV is in dit kader een Taskforce Gegevensdeling opgericht. Het komende jaar richt de Taskforce zich op een afgesproken aantal casussen waarop focus en verdieping wordt aangebracht. Waarbij wordt gestuurd op vorm en resultaten. Met vorm wordt nadrukkelijk ingegaan op de samenwerking met de partners en bij de resultaten ligt de focus op een aantal casussen. 

Functie-eisen

  • De kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente ervaring met project-/programmaondersteuning.
  • De kandidaat heeft aantoonbare relevante ervaring met data-vraagstukken.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het kunnen vertalen van analyses/resultaten naar door het ministerie/beleidsdirecties bruikbare informatie/handvatten/etc. na afronding van het project.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met complex agendabeheer
  • De kandidaat heeft kennis van en affiniteit met privacywetgeving in het veiligheidsdomein.

Functie-wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met Agile werkwijzen 
  • De kandidaat heeft ervaring met het opstellen van digitale communicatie (bijvoorbeeld nieuwsbrieven)
  • De kandidaat heeft ervaring met een projectondersteunende rol
  • De kandidaat beschikt over een Scrum-certificaat
  • De kandidaat heeft relevante werkervaring binnen de Rijksoverheid

Functie-competenties

  • Kandidaat weet snel de kernvraag in complexe materie boven tafel te krijgen.
  • Kandidaat laat zien dat hij de diverse belangen in een complex veld kan overzien en ondanks de tegenstellingen in die belangen kan acteren.
  • Kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en (werk)ervaring snel in te zetten.
  • Kandidaat kan zich goed uitdrukken en is sociaal vaardig en beschikt over planmatige en organisatorische vaardigheden.
  • Kandidaat past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten). 
Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 19 maart 2025, voor 11.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Solliciteer nu

Reageren kan binnen 2 minuten

Ik sta voor je klaar.

Wil jij meer weten over deze opdracht?
Max kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer!
Bel, mail of app Max. Zo geregeld.

Max Vunderink

Accountmanager West-Nederland