Doorzoek website

Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste informatie

Senior projectleider

Joure
12 Maanden
36 uren
5 januari 2026
Hybride
Solliciteer

Reageren kan binnen 2 minuten

Over deze opdracht

Verantwoordelijkheden

  • Leidinggeven aan digitaliserings projecten gericht op verbetering van de gemeentelijke dienstverlening, met focus op integratie van alle contactkanalen en het realiseren van een complete klantreis.
  • Een actieve rol in het implementeren en/of verbeteren van projectmanagementmethodieken en overdragen van kennis aan interne projectleiders.
  • Vertalen van de dienstverleningsvisie naar concrete projectplannen, planningen, mijlpalen en prioriteiten.
  • Samen met de informatieadviseurs werken aan het uitwerken van goede businesscases en projectplannen.
  • Bewaken van voortgang, risico’s, issues en afhankelijkheden.
  • Rapporteren aan stuurgroep en programmamanagement over voortgang, risico’s en bevindingen.
  • Regie voeren over leveranciers en borging van technische en functionele oplossingen binnen architectuurkaders, informatiebeveiliging en wettelijke vereisten (AVG,BIO,NIS2,WMEBV,WOO).
  • Vormgeven van de veranderaanpak en begeleiden van teams in de adoptie van nieuwe processen en systemen.
  • Verbinden van stakeholders, teams en leveranciers in gezamenlijke doelen.
  • Stimuleren van samenwerking, eigenaarschap en adoptie van nieuwe werkwijzen.
  • Bijdragen aan een organisatie die continu leert, verbetert en waarde creëert voor inwoners en medewerkers.
  • Implementeren van servicenormen, dashboards en terugkoppelstructuren zoals beschreven in de dienstverlening visie.

Op te leveren resultaten:

  • Omnichannel beleid opstellen i.s.m. informatiemanagement;
  • Doorontwikkeling zaakgericht werken, elk team werkt zaakgericht en er is een aanspreekpunt (Key-user) per team, achterstanden worden ingelopen;
  • Doorontwikkeling MijnServices (MijnDFM), implementeren Mijn Kaarten, Mijn Taken, Mijn Berichten en Mijn Notificaties;
  • Zorgen dat de lopende zaaktypes worden gekoppeld aan MijnDFM en voldoen aan de Wmebv.

Over de organisatie

Als Sr. Projectleider Dienstverlening geef je leiding aan diverse digitaliserings projecten binnen het programma Dienstverlening. Je bent verantwoordelijk voor de integrale uitvoering, van initiatie tot implementatie en borging. Je stuurt op samenhang tussen kanalen, processen en systemen, en zorgt dat de dienstverlening voldoet aan de hoogste normen van kwaliteit, toegankelijkheid en privacy. Je vertaalt de vijf leidende principes uit de dienstverleningsvisie naar concrete projecten en resultaten:

1.          Inwoners staan centraal

2.          Dienstverlening verloopt maximaal digitaal

3.          Dienstverlening is eenvoudig en duidelijk

4.          Dienstverlening is persoonlijk

5.          Dienstverlening is transparant en betrouwbaar

Je werkt in een dynamische omgeving waarin samenwerking met interne teams, externe partners en leveranciers essentieel is. Je rapporteert aan de programmamanager Dienstverlening en werkt volgens hybride projectmanagementmethodieken (Prince2, Agile/Scrum).

De gesprekken vinden plaats op 12 december 2025

Geschikt voor ZZP-er

Functie-eisen

  • HBO of WO werk- en denkniveau, met minimaal HBO diploma en/of minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring op dit niveau.
  • Ervaring met Agile, Prince2 en programmatisch werken.
  • Ervaring met werken onder architectuur, informatiebeveiliging, privacywetgeving (AVG) en informatiebeheer.
  • Aantoonbare ervaring met digitalisering van (omnichannel) dienstverlening, zaakgericht werken en informatiemanagement.

Functie-wensen

  • Kandidaat heeft meerjarige, minimaal 3 jaar, relevante ervaring met complexe digitaliserings- en dienstverleningsprojecten binnen lokale overheden.
  • Kandidaat heeft een motivatiebrief en te checken referentielijst bijgevoegd bij de offerte.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met omnichannel dienstverlening, zaakgericht, procesgericht, project- en programmatisch werken en informatiemanagement.

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 05 december 2025, voor 11.00 uur een recente cv voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.

Solliciteer nu

Reageren kan binnen 2 minuten

Ik sta voor je klaar.

Wil jij meer weten over deze opdracht?
Yvonne kan jou hier alles over vertellen. Wacht dus niet langer!
Bel, mail of app Yvonne. Zo geregeld.

Yvonne Ploeg

Accountmanager IT Noord-Nederland